آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد

تبلیغات
تبلیغات

منوهای سایت

عضویت سریع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

تبادل لینک هوشمند






چت باکس


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

امکانات وب

خبرنامه وب سایت:





آخرین نظرات کاربران

آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد

آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد

  • آینده و تمدن بشری در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد

    سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی از یادداشت خود به مناسبت روز جهانی جوان، نوشت: آینده بشریت و تمدن بشری و حیات کره خاکی در دستان و هم در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد.

    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهرام قاسمی رئیس مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه به مناسبت روز جهانی جوان (۲۲ مرداد - ۱۳ اوت) یادداشتی نوشته است.

    متن کامل یادداشت به شرح زیر است:

    چه شوری دارد به قله رسیدن، به اوج رفتن و در بلندی بودن، همه این لذت‌ها و شور‌ها در جوانی جمع است؛ در اوج قدرت بودن، بر بلندای سلامت و نشاط ایستادن، در اوج سرزندگی و نیرومندی زیستن. هر چند این قانون زندگی دنیاست که هر فرازی، فرودی دارد و اوج جوانی هم پس از خود، فرود پیری را به دنبال می‌کشد. مولای متقیان، امام علی علیه السلام می‌فرماید: «دو چیز است که فضل و برتری آن‌ها را نشناسد مگر آنکه آن‌ها را از دست بدهد: جوانی و عافیت».

    ما وارد عصر جوانان شده ایم و آینده بشریت و تمدن بشری و حیات کره خاکی هم در دستان و هم در اذهان و ایده‌های جوانان قرار دارد. دیگر نقش جوانان محدود و منحصر به عرصه‌های خاص مانند ورزش و هنر نیست، عرصه هائی که جوانان به مدد نیرو و شور و شوق جوانی قادر به عبور از مرزهای غیرممکن هستند و قدرت جسمی و روحی و فکری آن‌ها همه موانع و حدود را در می‌نوردند؛ بلکه امروزه جوانان، پیشگامان عرصه‌های علم و دانش و تکنولوژی نیز هستند.

    اگر در گذشته تحول و تکامل در علوم دقیقه همچون فیزیک و ریاضیات تن‌ها در ید قدرت دانشمندان بزرگی همچون ایزاک نیوتن بود، امروز دانشمندان جوانی، چون شادروان پرفسور مریم میرزاخانی، بر تارک ریاضیات جهان نشسته اند و تحول در علوم مختلف و گسترش قلمرو و مرزهای دانش بشری مدیون ذهن زیبا و خلاق ِ. اندیشه ورزان و دانشمندان جوان است.

    امروز کمتر عرصه‌ای است که به تسخیر جوانان درنیامده و یا دست کم جوانان درآن نقش آفرین و تاثیرگذار نباشند، حتی عرصه سخت و میدان پرچالش سیاست نیز خالی از حضور جوانان نیست. امروز در بسیاری از کشورهای دنیا شاهدیم که جوانان فعال و با انگیزه و مبتکر و خلاقی وارد عرصه سیاست و سیاستمداری و حکومت و حکومتداری شده اند. اساس انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران نیز بر بازوان پرتوان، همت بلند، روحیه سلحشوری و اندیشه والای جوانان بنیان نهاده شده و هم انقلاب و هم نظام و هم جامعه و هم ملت ایران، از نیروی و ظرفیت عظیم جوانان بهره‌مند است.

    ۲۲ مرداد ماه و ۱۳ اوت، مصادف با روز جهانی جوانان، فرصتی است برای تامل و توجه بیشتر به نقش و تاثیرجوانان بر حیات انسانی و آینده این کره خاکی. امروز و فردا از آن جوانان است.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ساعت : 14:18
بازدید : 394

خون شهید حججی عزت ملی را به کشور بازگرداند/ نیروهای داعش سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند

خون شهید حججی عزت ملی را به کشور بازگرداند/ نیروهای داعش سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند

  • خون شهید حججی عزت ملی را به کشور بازگرداند/ نیروهای داعش سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند

    فرمانده کل سپاه گفت: نیروهای داعش و تکفیری‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند که غربی‌ها و صهیونیست‌ها از آنان حمایت می‌کنند.

    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مراسم گرامی‌داشت شهید مدافع حرم محسن حججی صبح امروز (یکشنبه ۲۲ مرداد) با حضور خانواده و همرزمان این شهید، مسئولان کشوری و لشکری و همچنین مردم قدرشناس ایران اسلامی در مسجد جامع شهرستان نجف آباد استان اصفهان برگزار شد.

    سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد امام جمعه اصفهان، رسول زرگرپور استاندار اصفهان، از جمله چهره‌های ویژه حاضر در این مراسم بودند.

    سیدرضا نریمانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم به ذکر مصیبت حضرت سیدالشهدا (ع) پرداخت و نوحه سرایی کرد.

    سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین گرامیداشت شهید مدافع حرم «محسن حججی» که در شهرستان نجف آباد برگزار شد اظهار کرد: محسن حججی در روزهایی به شهادت رسید که کشور ما متاسفانه شاهد تضعیف روحیه و حرکت زشتی بود که توسط برخی از نمایندگان صورت گرفت؛ در همان مقطع خون او، عزت ملی را به کشور بازگرداند و حرکت سخیف نمایندگان را خنثی کرد؛ ما اگر به دنبال عزت هستیم، عزت را در اعتماد به مردم به خصوص مردم الهی و شهیدپرور و ایثارگر جامعه باید جستجو کنیم.

    وی ادامه داد: در منطقه‌ای که حججی به شهادت رسید، آمریکایی‌ها می‌خواستند منطقه‌ای امن برای خود و ناامن برای مسلمانان ایجاد کنند تا بلکه مانع بزرگی برای رشد ملت مسلمان منطقه به وجود آورند. نیروهای داعش و تکفیری‌ها سربازان خط مقدم رژیم صهیونیستی هستند که غربی‌ها و صهیونیست‌ها از آنان حمایت می‌کنند.

    فرمانده کل سپاه ادامه داد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنگ را به ملت ایران تحمیل کردند تا بلکه جلوی صدور انقلاب اسلامی ایران را بگیرند، اما از آنجایی که فرهنگ ناب اسلامی و فرهنگ امام خمینی (ره) احیاگر این ملت بود، مردم توانستند مقابل هر نوع تهدیدی از جمله تحمیل جنگی هشت ساله که صورت گرفت، مقاومت کنند و انقلاب را با سرعت بیشتری گسترش دهند.

    وی بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت بوده و هستیم به نحوی که جنگ‌های بعدی دیگر هشت سال به طول نیانجامید بلکه ۳۳ روز، ۲۲ روز و هشت روز بود که با پیروزی‌های قاطع جبهه مقاومت همراه شد.

    فرمانده کل سپاه تصریح کرد: در واقع نتیجه ایستادگی مردم در جنگ تحمیلی باعث شد تا مردم منطقه در برابر زورگویان به پیروزی دست یابند به نحوی که دشمنان از این پیروزی‌ها احساس خطر کردند؛ لذا بر آن شدند برای متوقف کردن این پیروزی‌ها برنامه ریزی‌های گسترده‌ای انجام بدهند.

    شهید محسن حججی یکی از نیروهای مدافع حرم لشکر زرهی ۸ نجف اشرف بود که در روز دوشنبه ۱۶ مرداد در منطقه مرزی تنف توسط تروریست‌های تکفیری ابتدا به اسارت گرفته شد و ۲ روز بعد (چهارشنبه ۱۸ مرداد) به شهادت رسید.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ساعت : 13:54
بازدید : 387

اردوغان: در مبارزه با تروریسم صبورم

اردوغان: در مبارزه با تروریسم صبورم

  • اردوغان: در مبارزه با تروریسم صبورم

    رئیس‌جمهور ترکیه با دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این کشور گفت: ترکیه از معدود کشوهایی است که در مبارزه با تروریسم صبور است.

    به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اینترنتی «خبر ۷» ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، با اشاره به سرمایه‌گذاری بیش از ۱۸۰ میلیارد دلاری در این کشور طی ۱۴ سال گذشته، سرمایه‌گذاران خارجی را به فعالیت در کشورش فراخواند.

    او دیروز در مراسم افتتاح کارخانه تولید نوشابه کوکاکولا در اسپارتا گفت: به رغم تلاش برخی‌ها برای ایجاد ابهام درباره ترکیه، سرمایه‌گذاری‌هایی با ابعاد بین‌المللی در ترکیه صورت می‌گیرد و این مسئله‌ای با اهمیت است.

    رئیس جمهور ترکیه گفت: کسانی که به ترکیه اعتماد و در این کشور سرمایه‌گذاری کردند پشیمان نشدند و پس از این نیز نخواهند شد. حساسیت‌های ترکیه درباره موازین حقوقی در سطحی بسیار بالا‌تر از بسیاری از کشورهای اروپایی است.

    اردوغان در ادامه سخنان خود، میزان سرمایه‌گذاری خارجی را در ترکیه در ۱۴ سال گذشته ۱۸۱ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: آژانس حمایت از سرمایه‌گذاری ترکیه و دیگر سازمان‌های این کشور، آماده هرگونه حمایت از مؤسسات بین‌المللی برای سرمایه‌گذاری در ترکیه هستند.

    او در بخشی دیگر از اظهاراتش گفت: کمتر کشوری را مشاهده می‌کنیم که به اندازه ترکیه در مبارزه با تروریسم خونسردی خود را حفظ کرده باشد. به رغم تهدیداتی که (در جریان کودتای نافرجام) ۱۵ ژوییه با آن مواجه شدیم، دموکراسی و اقتصاد ترکیه همچنان استوار و پابرجاست.

    رئیس جمهور ترکیه افزود: علت بسیاری از انتقادهایی که کشورهای اروپایی علیه ما مطرح می‌کنند، سیاست‌های داخلی این کشور‌ها است. هلند بدون هیچ ضرورتی به تنش در روابطش با ترکیه دامن زد. علت این اقدام هلند، انتخابات این کشور بود. اکنون نیز آلمان همین روش را در پیش گرفته است. تصور می‌کنم پس از انتخابات آلمان، آنان نیز به مواضع عادی خود بازگردند.


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : یک شنبه 22 مرداد 1396 ساعت : 13:31
بازدید : 325

مشاوره به متقاضیان انتخاب رشته کنکور همراه با دانشجویان علوم پزشکی همدان

مشاوره به متقاضیان انتخاب رشته کنکور همراه با دانشجویان علوم پزشکی همدان


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396 ساعت : 21:49
بازدید : 387

رضایی: برای سربلندی ملت سر می‌دهیم

رضایی: برای سربلندی ملت سر می‌دهیم

  • رضایی: برای سربلندی ملت سر می‌دهیم

    دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی به شهادت «محسن حججی» واکنش نشان داد.

    به گزارش گروه سیاسی خرگزاری دانشجو، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به شهادت محسن حججی مطلبی را در صفحه توییتر خود منتشر کرد.

    در این مطلب آمده است:

    «برای سربلندی ملت سر می‌دهیم، برای عزت و امنیتش، جان، و برای پر ثمر ماندن دینش، خون.»


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396 ساعت : 21:26
بازدید : 418

حضور در میان محرومان، لیاقت می‌خواهد

حضور در میان محرومان، لیاقت می‌خواهد

  • حضور در میان محرومان، لیاقت می‌خواهد

    اعتراض جمعی از جهادگران مناطق محروم به اهانت‌های مهدوی کیا؛

    جمعی از جهادگران مناطق محروم در واکنش به اظهار نظر اخیر مهدی مهدوی کیا مبنی بر عدم حضور ایران در دفاع سوریه و سیاسی نشدن ورزش فوتبال نامه‌ای را منتشر کردند.

    به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، جمعی از جهادگران مناطق محروم در واکنش به اظهار نظر اخیر مهدی مهدوی کیا نامه‌ای را منتشر کردند که متن نامه به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ان الانسان لیطغی ان راه استغنی (علق / ۶ و ۷)

    جناب آقای مهدوی کیا

    روزگار عجیبی است این دوره‌ی آخر الزمان

    سلام علیکم

    مطالب وهن آلود و خیال برانگیزتان را خواندیم و البته تعجب نکردیم. چرا که طبیعی است آن که در فتنه ۸۸ با مچ بند سبز در زمین بازی حاضر شده و با افتخار، عکس خود را با یکی از سران فتنه (بخوانید فریب خوردگان دشمن) منتشر می‌کند باید هم از بازی دو باصطلاح فوتبالیست با رژِیم کودک کش صهیونیستی خوشحال شود.

    برای انسان‌های سخیف، بازی با جانیان داعشی نیز افتخار خواهد بود 

    باید در لقمه آن انسان شک کرد که از بازی با قاتلان دانشمندان شهید و صد‌ها هزار زن و کودک مظلوم و بی گناه خوشحال می‌شود، شکی نیست که برای چنین انسان‌های سخیف، بازی با جانیان داعشی نیز افتخار خواهد بود البته که قبل از آن باید قید ناموس خود را بزنند چرا که به بهانه‌ی تخیلیِ ورود سیاست به ورزش، مرام جوانمردی و پهلوانی و ورزشکار حقیقی و آزاد اندیش را به موزه‌ی تاریخ سپرده‌اند.‌ای کاش اگر از آرش میراسماعیلی و سایر ورزشکاران کشور عزیزمان یاد نمی‌گیرید حداقل بازیکنان برتر دنیا همچون رونالدو را یاد بیاورید که شرف ورزشی و غیرت مردانگی شان اجازه نداد از رژیم صهیونیستی حمایت کنند چرا که وررزش را آمیخته با جوانمردی می‌دانند و به بهانه¬ی واهی دخالت سیاست در ورزش، انسانیت خود را متلاشی نمی¬کنند (اگر چه همواره این شعار را افرادی می¬دهند که خود، پیاده نظام سیاسیون دگراندیش واداده هستند)

    آقای مهدوی کیا شما را به مطالعه‌ی حیات آقا تختی‌ها و پوریای، ولی‌های دیروز و امروز فرا می‌خوانیم که چگونه نام خود را به نیکی در قلوب ملت زنده نگاه داشتند و عمر حقیقی آن‌ها با پایان عمر ورزشی شان تمام نشد...

    تاریخ؛ عمل گرایان واقعی و شعار دهندگان تو خالی را فراموش نخواهد کرد

    آقای محترم!

    از جمله‌ی «عمل به جای شعار» که در نوشته‌ی موهوم تان آورده اید مشخص است که، شعاری بیش نداده اید و دغدغه‌ی زیر ساخت‌های ورزشی و ورزش‌های پایه را نیز تظاهر نموده اید؛ چرا که یادتان رفته که باید این را به همان هایی می‌گفتید که با شعار اصلاح طلبی و توسعه‌ی سیاسی به میدان آمده و در همان دوران همپیاله‌های شما، ورزش کشور آسیب دیده و تنزل یافته است و تاریخ این نظام آسمانی؛ عمل گرایان واقعی و شعار دهندگان تو خالی را فراموش نخواهد کرد که همان تفکر غرب زده‌ی لیبرالی و تکنوکراتی تا توانست با شکاف طبقاتی؛ فقر و بیکاری را ازدیاد بخشید.

    آری خوب است این بار که برای عکس یادگاری نزد خاینان امت رفتید یک بار سئوال کنید که آیا روسای خود فروخته تان به یک روستا‌ی محروم سری زده اند یا خیر؟ آیا به جای دست دادن با زنان اجنبی؛ تاکنون پای درد دل جوانان روستایی نشسته اند یا خیر؟

    البته به خود زحمت ندهید که جوابش واضح و روشن است. کما اینکه خود شما نیز برای خاکی نشدن ماشین چند صد میلیونی تان (شاید هم میلیاردی...، چون ما این ماشین‌ها را فقط در عکس‌ها دیده‌ایم) هیچگاه هم سفره‌ی فقرا نشده اید؛ و خنده آور است که، چون شمایی به فکر محرومین افتاده است!

    حضور در میان محرومان، لیاقت می‌خواهد

    راستش خواستیم دعوت تان کنیم تا مانند اعضای جوان این جبهه جهادی که از سال ۱۳۸۱ عمر جوانی خود را در خدمت به خلق خدا سپری کرده اند، به روستایی محروم در قالب اردوی جهادی سری بزنید، اما حقیقت آنست که حضور در میان محرومان، لیاقت می‌خواهد.

    اگر به شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم بنگرید خواهید فهمید که جملگی از طبقات محروم جامعه هستند و محسن حججی عزیز نیز که دل همه‌ی آزاداندیشان را کربلایی نمود در زمره‌ی جهادگرانی بود که حتی اندک پول خود را نیز برای عمران و آبادانی کشورش در مناطق دور افتاده هزینه می‌کرد. اگر امروز شما به راحتی مشغول توپ بازی هستی بدان که مدیون همین جوانان انقلابی هستی که نام شان لرزه بر اندام کریه نظام سلطه انداخته است.

    جوانانی که مرز انقلاب و نظام شان را نه مانند شما در بانک‌های آلمان و... که مانند دل‌های شان به پهنای تمام غیرت و انسانیت و شرف و جوانمردی و عزت در سراسر گیتی گسترانده اند تا هر جا مظلومی هست یاری و نصرت اش کرده و با ظلم و زور مبارزه کنند که پهلوان و قهرمان حقیقی اینانند.

    و، امّا برای آخرین جمله‌ی تان که آورده اید «پاینده باد ایران و ایرانی» شاید بد نباشد که اینگونه سئوال کنیم که آقای مهدوی کیا، ما که شما را به اردوی جهادی دعوت نکردیم تا توفیق خدمت به بهترین مردمان این سرزمین یعنی روستاییان شریف و عزیز را بیابید؛ امّا آیا حاضرید برای ایران و ایرانی، یک روز بدون دریافت پول و بدون عقد قرار داد؛ مجانی توپ بزنید؟ آیا نفس تان رخصت می‌دهد که یک دهم سرمایه تان را برای رفع فقر از روستاهای ایران عزیز هزینه که نه سرمایه گذاری کنید؟ آیا اگر (فرض محال) داعش به ایران مقتدر حمله کند از مرز پرگهرتان با جسم خویش دفاع می‌کنید؟

    (یا آنکه فرار به آلمان و اروپا را بر قرار در ایران- بیشه‌ی شیران و مردان- ترجیح می‌دهید؟)

    بگذریم و بار دیگر شما را به سوی مردمی بودن و با مردم زیستن دعوت کنیم و یادآوری کنیم که قبل از آنکه یاد بگیرید چگونه توپ می‌زنید‌ای کاش فرا می‌گرفتید چگونه حرف زدن را... یا علی


می پسندم نمی پسندم
نویسنده : |
تاریخ : شنبه 21 مرداد 1396 ساعت : 21:10
بازدید : 649